Ineens weet je het!

Herken je dat, dat je al heel lang op zoek bent naar een oplossing of een antwoord voor of op iets, en dat je er maar in kringetjes omheen blijft draaien? Er niet bij kan?

Ik ben daar vooral het laatste half jaar druk mee bezig geweest. En dan heb ik het over het vinden van een niche, een doelgroep. Welke groep kan ik het beste van mezelf geven? Kan ik het meest ondersteunen in dat waar ze mee stoeien, waar ze echt mee zitten, en waar ze zo heel graag vanaf willen?

Gek werd ik ervan, vooral omdat ik wist dat ik heel dicht in de buurt zat, ook wist waar de schoen wrong, en toch niet in staat was om er de juiste woorden aan te geven, zodat mijn potentiële klanten zich er in kunnen herkennen. Iedere keer als ik een keuze maakte, begon ik er later weer over te twijfelen. Ik werd mijn eigen doelgroep ..

Vorige week was ik bij het Reuzensprongevent van Laura Babeliowsky voor een driedaags ondernemersevent, en ook daar was ik bezig met het vinden en kiezen van mijn specialisatie. Toen ik op dag twee nog steeds zat te worstelen, ben ik afgestapt op een bevriende collega, die mij samen met zijn businesspartner al heel veel geleerd heeft op het gebied van marketing en het klantmagnetisch maken van je website. Ik liet weten dat ik niet van plan was om naar huis te gaan voordat ik mijn doelgroep en specialisatie wist! .. Zo!  Alsof hij er wat aan kon doen ..

Gelukkig pakte hij het goed op, en zijn we samen op een rustig plekje in het hotel gaan zitten. Doordat hij goed kon luisteren naar wat ik te vertellen had, en een paar wezenlijke vragen stelde, kwamen we er samen binnen 20 minuten uit .. Ik had mijn doelgroep, mijn niche, en die heb ik nog steeds!

Het mooie was dat ik daardoor ineens bij de woorden kon komen waar ik al zo lang naar op zoek was. En dat niet alleen, de woorden kwamen ook heel anders ‘mijn strot uit’ .. waardoor ik later die middag in een netwerk-oefeningsronde ook een heel ander effect ervaarde .. Daar waar mensen eerder nog reageerden met een vraagteken boven hun hoofd, of een reactie als: “Leuk..” (maar niet voor mij) kreeg ik nu direct een andere respons ..

Oh, wat mooi, kan jij mij ook helpen? Mag ik met je samenwerken? Kan ik je inhuren voor een event?

Hierop terugkijkend kan ik alleen maar concluderen dat ik heel blij ben de stap genomen te hebben om in mezelf en mijn onderneming te investeren. Om om hulp te vragen in plaats van zelf aan te blijven modderen. Om open en eerlijk te zijn naar mezelf en naar anderen. Om mezelf te gunnen door te gaan met dat wat ik diep in mijn hart zo graag uit wil dragen, in plaats van het op te geven ..

En dit, lieve mensen, gun ik een ieder van jullie ook zo!

VAN PASSIEF NAAR PASSIE! 

Van je slachtoffer voelen naar in beweging komen en je eigen verantwoordelijkheid nemen. Zodat je met hart en ziel kan gaan voor jouw passie, jouw bijdrage aan de wereld, om deze een stukje mooier te mogen maken.

Ik wens jullie een mooie eindejaars-tijd toe! En neem eens een moment de tijd voordat het nieuwe jaar begint om te achterhalen waar jouw behoefte ligt, ten aanzien van je onderneming, of dat wat je wil gaan ondernemen in je leven.

In het nieuwe jaar kom ik er op terug, en nodig ik je graag uit om de volgende stap te zetten .. Wat dat ook is voor jou, want stilstaan is ook een stap ..

Hartelijke groet,

Margo

 

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter