Hoe 3 seconden je zichtbaarheid vergroten

Onlangs mocht ik André van Duren interviewen. De regisseur van De Helleveeg, die nu in de bioscopen draait, en waar ik in mocht figureren, en ook van Mariken, De bende van Oss, Kees de Jongen, Richting Engeland, vele commercials (Essent, de familie van Stee!), Moordvrouw en tal van andere produkties.

De reden dat ik hem benaderd had om in gesprek te gaan, was vooral mijn nieuwsgierigheid naar de aanpak en denkwijze van een regisseur. Ik had al een kijkje mogen nemen achter de schermen bij De Helleveeg, tijdens de opnames, en het viel mij op hoe ongelooflijk gestructureerd alles verliep.
1 1/2 uur lang heb ik André het hemd van zijn lijf gevraagd, en dat heeft mij ongelooflijk veel informatie en inzicht opgeleverd, die ik graag met jullie wil delen.
Maar vooral ook een heel leuk gesprek, met een sympathieke man, waar ik graag nog eens mee om de tafel ga zitten.

Een van de vragen die ik hem stelde, was of hij altijd al regisseur had willen worden.
In bovenstaand filmpje geeft hij antwoord op de vraag.
Hij vertelt dat hij in zijn jeugd geïnspireerd werd door een stripboek van ‘Sjors en Sjimmie in Hollywood’.
Afgewezen op de filmacademie, kwam hij vervolgens via een omweg toch uit op de stoel van de regisseur.
Mede door 3 seconden lang te aarzelen .. en daarmee zichzelf zichtbaar te maken.

Het had bijna mijn eigen verhaal kunnen zijn. Grappig hoe je soms uiteindelijk toch uitkomt waar je in 1e instantie naartoe wilde. En dan eerst een weg inslaat, die je dingen laat zien die je nooit tegen zou zijn gekomen als je je aanvankelijke plan gevolgd had.

Meer hierover vertel ik graag op 20 mei, tijdens de training Zicht op Zichtbaarheid.
Ben je er nog niet aan toe gekomen om je in te schrijven? Je kunt nog meedoen!
Neem snel kontakt met me op, zodat ik nog een plaatsje voor je kan reserveren.

Zonnig groetje, Margo

Laat een reactie achter