Zichtbaarheid kent vele gezichten ..

Fotoshoot Inge en Astrid MYOB 2014 004 - kopieWat is dat eigenlijk, zichtbaar zijn.
Een woord en begrip wat we nog al eens voorbij zien komen als het gaat om marketing en communicatie.
Maar wat verstaan we er onder?
En bedoelen we er allemaal hetzelfde mee?

Als ondernemer is het belangrijk dat je zichtbaar bent. Zodat klanten je weten te vinden.
Maar hoe ziet dat er dan concreet uit?

Je kunt zichtbaar zijn door veel te verschijnen op de diverse Social Media platforms.
Veel reklame te maken voor je onderneming. Veel te adverteren.
Veel blogs te schrijven, nieuwsbrieven te verzenden, filmpjes te plaatsen, of webinars te geven.
Je kunt alle netwerkborrels afstruinen, overal visitekaartjes achterlaten, en je in iedere discussie mengen die jouw doelgroep aan gaat.

Maar hoe zichtbaar ben je dan, als je dat doet?

Ik heb genoeg ondernemers ontmoet, die heel veel energie stoppen in het promoten van hun onderneming, en nog steeds niet echt ‘in beeld’ zijn.

Maar hoe komt dat dan?
Waarom is de één wel ‘in beeld’, daar waar de ander ‘onzichtbaar’ blijft?

Zichtbaarheid kent vele gezichten ..
Ik zou er een boek over kunnen schrijven.

2

 

 

 

 

 

In plaats daarvan ben ik een serie aan het maken, op video: “Durf jij jezelf te (laten) zien?”
En in die serie ga ik in gesprek met onderneemsters. Over hun zichtbaarheid. Soms wat meer aan de oppervlakte, en soms gaan we er wat dieper op in.

Hoe zichtbaar zijn ze? En hoeveel bewustzijn hebben zij daar zelf over?
Want helderheid over je eigen zichtbaarheid maakt dat je regisseur kan worden van je eigen onderneming. Zodat je (nog) beter in beeld komt.

Hoe beter je in kontakt bent met jouw interne kommunikatie, jouw drijfveren, hoe beter je in staat bent om op een heldere wijze te communiceren naar buiten toe.
Je kunt je boodschap overbrengen op vele manieren. Met tekst, met beeld, met gedrag. En dan zijn er nog legio platforms mogelijk om je verhaal kwijt te kunnen. Een kwestie van kiezen wat bij je past, en ook van strategie.
Maar wat je ook kiest, en hoe je het ook uit wil drukken, eerst in verbinding zijn met jezelf is een voorwaarde, en maakt het makkelijker om in in verbinding te komen met je potentiële klanten.
Zodat je aan gaat trekken wat jij wil. Je inspanningen kunnen zichtbaar beloond worden. Je groeit als mens, en als ondernemer!

“Door je antenne de gewenste kant op te richten, zend je uit wat je wilt ontvangen”

Een van de manieren om zichtbaarder te worden is het organiseren van een event. Vaak nog de-ver-van-je=bed-show, omdat je niet goed weet waar je moet beginnen, en hoe je het aan moet pakken. Of je bent ervan overtuigd dat dat te hoog gegrepen is voor jou. Of .. je vindt het doodeng.
In al die gevallen kan je er wel wat hulp bij gebruiken.

Hierover ga ik in gesprek met Tjiska Langeland van Stickyvents. Zij organiseert op 31 maart een super leuk en interessant event voor ondernemers en daar kan ze al je vragen beantwoorden die je hebt als het gaat over het organiseren van een event, groot of klein. En nog veel meer natuurlijk.

Wil je er meer over weten, en ben je toe aan een volgende stap?

Kom dan naar de Event Inspiration Day van Tjiska Langeland – Stickyvents!
Op 31 maart in het midden van het land.

Logo_stickyvents_sticker

 

 

 

 

En o ja, dan kom je mij ook tegen als gastspreker.
Kan ik je meteen meer vertellen over zichtbaarheid.
Want je kunt nog zo hard werken aan je onderneming, thuis achter de digitale geraniums blijven zitten gaat je niet helpen.  Wel meer zichtbaar worden!

Hopelijk zien we je dan!

 

Hartelijke groet,

Margo

En wil je Tjiska eerst beter leren kennen? Volg ons dan via What Moves You – TV – ondernemers in beeld’
Daar kun je ons werkdag-dagelijks volgen via video.

Laat een reactie achter