Zichtbaarheid kent vele gezichten

Een veelgebruikte term, zichtbaarheid. Maar wat betekent het eigenlijk?

Al googlelend kom ik op het volgende uit:

  • Het zichtbaar zijn
  • De eigenschap van iets om met de ogen waargenomen te kunnen worden.

Dat is helder. Alleen, wat betekent dat dan voor jou als ondernemer?

Het aantal ZZP-ers groeit nog steeds met de dag. Een toenemende uitdaging dus om jezelf als ondernemer te onderscheiden van je collega’s. Soms lastig, en zeker niet onmogelijk.
Maar om jezelf te kunnen onderscheiden zul je eerst aan je zichtbaarheid moeten werken.

En wat houdt dat dan in, heel concreet?

  • Vindbaar voor je doelgroep
  • Een helder en duidelijk aanbod hebben
  • Letterlijk jezelf laten zien

Deze zichtbaarheid is vooral gericht op ‘de buitenkant’.
Met een goede marketingstrategie kun je hiermee een heel eind komen.
Maar echte zichtbaarheid gaat nog veel verder.

Echte zichtbaarheid heeft vooral te maken met jezelf te durven (laten) zien.
Want voordat je naar buiten gaat, zul je eerst naar binnen moeten gaan.
Voordat je weet wat je wil laten zien aan je klant, zul je eerst jezelf onder ogen moeten durven zien.

3

 

 

 

 

 

 

 

Wat beweegt jou, als ondernemer, als mens?
Wat maakt dat je doet wat je doet, zegt wat je zegt, communiceert wat je communiceert. In woord, en in gedrag.
Hoe meer bewustzijn jij hebt over je drijfveren, en over het effect hiervan op je communicatie en op je omgeving, hoe meer je in staat zal zijn om je eigen scenario te schrijven.
En hoe congruenter, geloofwaardiger, en helderder je over zult komen bij je klanten.
Want vaak weten we zelf wel wat we bedoelen, maar komt dat ook zo over bij je doelgroep?

Eén van de middelen om in kontakt te komen met je klanten, en om je boodschap over te brengen, is video.
Als je de trendwatchers moet geloven, gaat video een steeds grotere rol innemen binnen onze marketing. Een niet meer weg te denken marketingstrategie, die pas in de kinderschoenen staat.
En die op veel verschillende manieren inzetbaar is voor jou als ondernemer, binnen je bedrijf.

Nu kun je natuurlijk gewoon wat filmpjes maken, of af en toe een live-video de lucht ingooien, maar veel lucratiever is het om een video-marketing-strategie op te zetten.

Waar wil je video voor gebruiken?
Als promo-materiaal, voor (online) trainingen, testimonials, instructiefilmpjes ..

En in combinatie met wat? Want niet alle klanten houden van video’s.
Niet iedereen is visueel ingesteld. En niet alles leent zich voor een filmpje.

Video is niet iets wat je er zomaar even bij doet. Dat wil zeggen, als jij je echt wilt onderscheiden, en jezelf echt zichtbaar wil maken, dan loont het de moeite om zowel aan de slag te gaan met:

  • je eigen beweegredenen (durf jij jezelf te laten zien?)
  • videomarketing
  • hoe maak ik een video (camerabediening, geluid, beeld, licht, presentatie)
  • verschillende type video
  • videobewerking (intro, outro, annotaties, link naar je website ..)

Allemaal niet zo moeilijk, als je weet waar je op moet letten. En als je het niet helemaal zelf, en alleen hoeft te doen.

Om je op gang te helpen, heb ik een nieuwe training ontwikkeld: Zicht op Zichtbaarheid – Let’s Make More Mov(i)es!
Deze training bestaat uit een online gedeelte, en een offline gedeelte.
Met het online gedeelte kan je binnenkort starten. De laatste puntjes worden nog op de -i- gezet.
Het offline-gedeelte bestaat uit een Live-training van één dag: de Masterclass Meet Up, Match & Let’s Make More Mov(i)es.
Waarbij we aan de slag gaan met onze video’s, en met onze eigen zichtbaarheid.

In het volgende filmpje krijg je een indruk van wat je te wachten staat bij de Masterclass, en hoe andere deelnemers deze dag ervaren hebben.

De eerstvolgende Masterclass is in het najaar van 2016. Wil je updates ontvangen over alle trainingen, en data, schrijf je dan in voor het Kiek-E-zine.
Ik werk in kleine groepjes, zodat ik je de aandacht kan geven die je verdiend en nodig hebt om daadwerkelijk zichtbaar te worden.
Meer informatie vind je hier.

Zicht op Zichtbaarheid gaat dus veel verder dan alleen werken met video.
Want echte groei en zichtbaarheid komt van binnen uit!